Bibelskolen i Filadelfia Kristiansand

Bibelskolemiljøet i Filadelfia Kristiansand består av to bibelskoler, LEV Bibelskole samt en avdeling av Menighetsbibelskolen i Sandefjord (MBS).

Vi ønsker å bygge ekte og hele mennesker, som vet hvem de er og får en oppriktig og trygg relasjon med Jesus! Mennesker som med sin identitet i Jesus kan bringe livet med Ham ut i samfunnet gjennom musikk, politikk, næringsliv, barne- og ungdomsarbeid, helse og omsorg, misjon, media og menighet m.m.

Skolen har unike muligheter i et voksende miljø, der lovsangsmiljøet er toneangivende, media-arbeidet bl.a. inneholder riksdekkende 24/7 radio, TV produksjon, web, sosiale medier og arbeid inn mot byens kongress-senter (Q42). Trivselssenteret arbeider med eldre, Shelter jobber med integrering av innvandrere, Filadelfia Omsorgssenter hjelper mange som sliter med rus, barne- og ungdomsarbeidet er et kreativt og voksende arbeid.

Bønnearbeidet er grunnlaget for alt som gjøres, og inneholder i dag forskjellige bønnesamlinger, bønn og lovsang og undervisning.

Portrett av Daniel Steinsland

Lurer du på noe?

Har du spørsmål, eller ønsker er prat for å finne ut om bibelskole er noe for deg?
Kontakt rektor ved LEV bibelskole, Daniel Steinsland.

Nøkkelinfo

Godkjenning for stipend

Begge bibelskolene er godkjente og studenter har anledning til å søke lån og stipend i Lånekassen.

Skolehverdagen

Det er skole fire dager i uka fra tirsdag til fredag. Skoledagen starter kl. 08:30 med bønn og lovsang eller bibellesing. Etter dette har vi undervisning, praksis eller valgfag frem til kl. 14.00.

Lokaler

Vi holder til i Q42 i Kristiansand sentrum. Bygget ble oppført i 2016 og rommer blant annet kongressenter, hotell, bakeri og trivselssenter. Det er også her Filadelfia Kristiansand har sine møter og virksomhet.

Søknad

Søkere må være fylt 18 år.

Søknad sendes elektronisk.

Søknader mottas fortløpende gjennom hele året men begrenses eventuelt av kapasitet.

Søkere vil motta bekreftelse på mottatt søknad, og informasjon om opptak senest to uker etter at søknad er sendt.

Skolepenger

Skolepenger for skoleåret 2023/2024
er kr 23.000,-

Studieturene for skoleåret er kr 26.000,-

Totalt vil skolepenger og studieturer
utgjøre kr 49.000,-

Har du gått bibelskole eller lignende tidligere?

Vi ønsker å gi deg muligheten til å bruke det du har lært og bygge erfaringer i tjeneste og kall. Ønsker du et år hvor du får vokse i det Gud har for deg gjennom praksis, turer, undervisning og oppfølging?

Kom tett på menigheten

Filadelfia Kristiansand har gjennom flere år hatt en fin vekst, og opplever at Gud ønsker at menigheten skal inspirere mennesker til å være viktige samfunnsaktører, både i egen by og i nasjonen.

Variert undervisning

Dyktige lærere med stor og bred erfaring, kompetanse og levende formidlingsevne gir deg også grunnleggende undervisning i bibelfag og i sentrale emner i den kristne tro.

Turer du husker

I løpet av året reiser vi på flere spennende turer. Turer er fantastisk både til å bli godt kjent med hverandre, lære noe nytt og få tjene andre mennesker. Vi ønsker å gjøre i praksis det Jesus ba oss om i misjonsbefalingen; å gå ut og gjøre alle folkeslag til Hans disipler. En tur til utlandet kan forandre hva du tenker er mulig for Gud å gjøre gjennom deg, og med det kan det forandre både deg og de rundt deg.

Destinasjoner varierer litt fra år til år, men tidligere år har vi blant annet reist til Israel, Jordan, USA, Latvia, Kina, Spania og Nord-Norge.